زندگینامه مرتضی حسینی اسفاد (شمیم ) شاعر و نویسنده


زندگينامه شاعر و نويسنده ، مرتضي حسيني اسفاد (شميم )

اول آذر ماه 1351 در خانواده ای مذهبی در روستای اسفاد از توابع شهرستان زیرکوه واقع در استان خراسان جنوبی چشم به جهان گشود.

اينكه مي گويم خانواده اي مذهبي به معناي تخصصي مطلب است . چرا كه عموي او آن سال ها امام جمعه شهرستان چالوس و برادرش نيز در حوزه علميه قم به دنبال كسب علوم ديني بود . و پدرش آخوند محل بود .

و به قول سعدي كه مي گويد:

همه قبيله من عالمان دين بودند مرا معلم عشق تو دلبري آموخت

تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود ومتوسطه را در روستاي آبيز ( بخش شاسكوه ) و سال آخر را در قاين سپري نمود.

در سال 84 شاهد فوت مادرش در بيمارستان امام رضا (ع) مشهد بود . و اين اتفاق تاثير روحي عميقي بر او گذاشت .هرچند 500 ديوان شعر را تورق كرد و اشعاري كه شاعر در مرگ مادرش سروده بود با اشعار خود در كتابي با عنوان در فراق مادر چاپ كرد ولي مرهمي نبود بر زخم هاي ناسورش .

در آن سال ها در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمود و در مشهد به رشته مدیریت آموزشی قبول گردید . پس از پایان تحصیلات فوق لیسانس در خواست انتقال به حریم رضوی – مشهد مقدس - گرفت و منتقل شد . در سال 91 از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم تحقيقات و فناوري منتقل و به عنوان معاون آموزشي ، پژوهشي و دانشجويي و همچنين با حفظ سمت به عنوان نماينده نظارت و ارزيابي دانشگاه فني و حرفه اي كشور در استان خراسان جنوبي منصوب گرديد. وی اکنون مدرس دانشگاه و مسئول انجمن ادبی بزرگمهر قاینی است .

از این شاعر و نویسنده آثاری به چاپ رسیده که عبارتند از :

* انسانم آرزوست ( اخلاقی و تربیتی )

* عاشقانه خواهم مرد ( مجموعه سروده ها )

* در فراق مادر ( مجموعه سروده ها )

* زينب نامه ( اولين مقتل منظوم و مصور براي كودكان )

* فرزانگان اسفاد

* شميم پيوند( مجموعه تجارب و ايده هاي برتر اوليا و مربيان )

* ايده هاي برتر ( مجموعه تجارب و ايده هاي برتر اوليا و مربيان )


[ بازدید : 1451 ] [ امتیاز : ] [ نظر شما : ]
این وبلاگ ، پل ارتباطی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین با همه هنرمندان،فرهیختگان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر این آب و خاک می باشد.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خانه هنرمندان قاین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]